onsdag 2 mars 2022

Utdelningar februari

Tveklöst är det lite svårt att motivera sig till ekonomibloggande i dessa för mig oväntade krigstider. Riktigt så illa trodde jag inte att den mentala statusen var för Putin. Men när de fabulerade egna tolkningarna av historien kablades ut över världen så började jag bli orolig på riktigt. Lite igenkännande vibbar av Trump med sitt anspråk på monopol på sanningen. 

Det här kan nu komma att sluta lite hur som helst och jag är mest förvånad över att botten inte riktigt gått ur de globala finansmarknaderna mer än det gjort. Än så länge.

Jag har alltid varit en människa som lever efter mottot "Keep calm and carry on". Det har hjälpt mig genom många ytterst svåra situationer i livet. Förr eller senare finner man åter igen fotfästet och livet återgår till någon ny form av normalitet. 

Så jag fortsätter leva så normalt som möjligt genom att som alltid sammanställa mina utdelningar. Även denna månad en mycket kortfattad sammanställning av utdelningarna för 2022 års andra månad februari. Under månaden inkom kontantutdelningar från 36 stycken diversifierade bolag.

  • Lazard Ltd, Citigroup Inc, Williams-Sonoma Inc, iShares Core MSCI Europe UCITS ETF EUR Dist, Cibus Nordic Real Estate, Caterpillar Inc.
  • Omega Heathcare Investors Inc, Main Street Capital Corp, People´s United Financial Inc, Realty Income Corp, STAG Industrial Inc, Procter & Gamble Co.
  • Abbvie Inc, Emera Inc, NorthWest Healthcare Properties REIT, Air Products and Chemicals Inc, British American Tobacco PLC, Global X Superincome Preferred ETF.
  • Global X SuperDividend ETF, Apple Inc, Akelius Residential Prop. D, Texas Instruments Inc, Universal Corp, General Dynamics Corp.
  • Vodafone Group PLC, Lowe´s Companies Inc, CVS Health Corp, Verizon Communications Inc, Bristol-Myers Squibb Co, AT&T Inc.
  • Power Corporation of Canada, NP3 Fastigheter Pref, Fastpartner D, TransAlta Renewables Inc, Toronto-Dominion Bank, Boston Pizza Royalties Income Fund.

Detta motsvarar alltså mer än 1 kontantutdelning per dag under månaden och utgör på totalen en ökning med 59% jämfört med februari 2021. Ett betydligt bättre utfall än förväntat.

Målet för helåret 2022 är att öka utdelningarna med 25% jämfört med helåret 2021.




Månatliga utdelningar i min pensionsfond 2022 - 2022




Årliga utdelningar i min pensionsfond 2016 - 2022




73 de Northernlightsinvestment

6 kommentarer:

  1. Att fortsätta det enträgna fire arbetet och då t.ex. bokföra utdelningar och göra sammanställningar känns oftast bra tycker jag med. Gillar den gröna stapeln som morot och som bör nås och överträffas detta år NLI!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kanske borde göra den stapeln morotsfärgad. Bra idé !! :)

      Radera
  2. Fina utdelningar där :) vi har långt kvar till Fire, eller åtminstone "FI.." men tids nog ska vi nog kunna gå ner rejält i arbetstid om inte annat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har väl möjligtvis en annan situation än Sparsamma familjen :) Har i princip bara mig själv att tänka på. Inga barn, billigt boende, billiga intressen osv. Sambon har egna pengar. Så då behövs det en mindre matsäck.... :)

      Radera
  3. Two solid months of impressive year over year growth. May have to increase your 25% target :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Did some heavy investing in 2021 to prepare for my exit from working life. Starting to pay out now. I hope to adjust the target in Q3. Can´t say I mind doing it... :)

      Radera