onsdag 26 maj 2021

Mina NOTE är +501,77%

Buy and hold är ett välkänt begrepp i vår finansiella bransch. Vissa följer det slaviskt, andra försöker så gott det går. En del bryr sig inte överhuvudtaget.

Personligen erkänner jag mig till att göra så gott det går. Mina NOTE är ett bra exempel på att denna långsiktiga strategi kan löna sig. Idag vid stängning var de sedan mina initiala inköp i augusti 2016 uppe på +501,77%.

Det är en ganska god avkastning. Till och med mina extrema mått mätt 👀 

Vadå ? Sälj våren 2018 ? Förvisso, men det vara bara en liten avskalning. Tyvärr uppgick den lilla avskalningen till 90% av det totala antalet. Av olika anledningar valde jag att till stora delar likvidera merparten av mina svenska innehav.

Men jag äger fortfarande NOTE på ett ISK konto på Avanza. Även om jag inte redovisar dem här på bloggen. Och de är definitivt +501,77% idag vid stängning.

Så kom inte och påstå att buy and hold inte fungerar. Det är bara den där lilla hold grejen som kan vara lite komplex ibland.

😭  



En av Northernlightsinvestments bästa (och sämsta) investeringar samtidigt.


73 de Northernlightsinvestment


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar