fredag 29 november 2019

NORTHERN LIGHTS och INKÖP

Dagens lönearbete är äntligen avslutat vilket borgar för nya kommande aktieinköp, kvällens kulinariska inköp är däremot redan avklarade. Det såg ganska tomt ut i köpcentret, Black Friday sker måhända mestadels online. Handlarna hukar inför butiksdöden.

Genom mil av norrländsk skog och kompakt mörker har jag färdats mot enslig stuga vid havet. Nu brinner det i kaminen. 20 levande ljus är tända omkring mig, en kvinna med rötter i Colombia sjunger oändligt vackert på den statliga televisionen. Kristin Amparo är hennes namn.

Jag är som vanligt en kväll som denna uppkopplad mot NYSE. Världen som tidigare anlände via bärande våg kommer nu till mig, störningsfritt, genom Nobelprisbelönad fiberoptik. Det är märkligt hur jag alltid varit mer intresserad av det globala än det lokala. Urusel på svensk geografi, en mästare på andra världsdelar. Någon med lite kunskap om Evolutionslära borde tala om för grabbarna och tjejerna i NMR & Company hur det faktiskt funkar med den där genetiska mångfalden. Vad som driver utveckling framåt, hur vi egentligen blir bättre, smartare och starkare som släkte.

Jag tror jag vill resa igen. Snart. Kanske. "Res !! Se !! Lär !!" sa en berömd filosof om vad som var viktigt i livet.

Det är myggfritt i Norrland ikväll. Karlavagnen hänger på sin vanliga plats ovanför min altan. Det är perfekta förhållanden för det gröna bandet av joniserad strålning, Northern Lights, att spela över himlen. Senare ska jag kliva ut och beskåda Skådespelet med ett glas Syrah i min hand.

INKÖP

Sedan senast har planerat inköp genomförts i redan befintligt innehav:

  •  Total SA

Trevlig Kväll !!

73 de Northernlightsinvestment

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar