onsdag 16 februari 2022

Chimes of freedom

Jag har ett gammalt påbörjat inlägg betitlat "Dylan" som tidsmässigt sträcker sig tillbaka ända till 1960-talet via både Polarpris, Nobelpris, Charterresa, Grisfest och Sjöslag. 

Eftersom artisten ifråga definitivt spelat en viss roll i mitt liv, och det faktiskt är en rolig historia, så kommer det inlägget (om jag lever så länge) någon gång att färdigställas. Om inte annat så för att denna blogg av diversifierade ämnen även är de enda memoarer som jag någonsin kommer att skriva.  

Ikväll när "Chimes of freedom" som lämplig musikalisk illustration materialiserades i mitt inre kom jag endast att tänka på Bruce Springsteen. Egentligen borde det inte förvåna mig dess mer att googlingen visade på en annan upphovsman. 

Kanske har jag en gång i tiden vetat om det men nu glömt bort det. Vid min ålder har man glömt mer än vad man kommer ihåg. Många gånger i mitt liv har jag redan sagt att den gode Robert Allen Zimmerman skrivit mer musik än vad som borde vara fysiskt möjligt för en enda människa.

Ett osynligt vindspel ringer i vinden i mitt inre. På varje teamsmöte. Vid alla meningslösa och tröstlösa konsultbesök. Vid varje stressframkallande, idiotiska, ogenomtänkta och nu snart oräkneliga konstruktionsändring hörs det. 

Överallt där jag vandrar genom Cirkusen hörs det där vindspelet hela tiden i bakgrunden. Snäckor i vinden. Men det är bara jag som hör det. 

Den ännu hemliga uppgörelsen, avtalet och nedräkningen har inletts. Sekretessen är en del av uppgörelsen. Ingen idé att oroa i onödan, det finns alldeles för mycket annat att göra den närmaste tiden. Alldeles för många andra som av olika anledningar lämnar. Låt det gå snabbt när stunden kommer.




Chimes of freedom flashing


Det finns även en inbyggd kalla fötter klausul. Tror inte att det kommer att bli några kalla fötter. Men osvuret är bäst. Man kan tro att det är ett lätt beslut, ända tills man är framme där själv. 

Free Man Walking.






73 de Northernlightsinvestment

9 kommentarer:

  1. Låter ju smart med en klausul som jag tolkar ger dig möjlighet, om du vill, att fortsätta springa ytterligare varv i ekorrhjulet! Tror inte du kommer att använda den men bra ifall att NLI.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, så är det med den klausulen. Utflödet av personal är ganska högt för närvarande, många olika händelser som går in i varandra. Jag tror inte heller att den kommer att utnyttjas i mitt fall.

      Radera
  2. Starkt jobbat! Äntligen!

    Grattis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nu är det på väg mot någonting annat i livet. Jag är inte så noga med vad det blir. Till att börja med lägger jag mig nog bara på sängen och läser några böcker :)

      Radera
  3. Grattis!!! Jo, det är ett betydelsefullt och stort steg att ta men jag tror inte att du kommer att använda din ångerklausul.Det enda jag för min egen del ångrar är att jag inte slutade lite tidigare men då var jag helt enkelt inte mentalt redo för att kapa livlinan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den mentala biten är svårast, det håller jag definitivt med om. Tror inte heller på ångerklausulen. Vissa dagar känner jag en lycka inför de små sakerna som förhoppningsvis kommer. Som jag skrev ovan...att läsa en bok eller att baka matbröd. Jag är ganska enkel och kravlös till min läggning... :)

      Radera
  4. Kul att det börjar röra på sig. Keep us posted så ser vi. Och vem vet du kanske inspirerar andra här på resan. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är väl åt det hållet många av Oss strävar. Att fritt äga och nyttja den tillgängliga tiden.

      Radera