fredag 12 mars 2021

Prognos: > 100% av 2020 års utdelningar !!

Summan av redan erhållna kontantutdelningar under 2021 i kombination med prognosen för redan fastställda utdelningar samt förväntade utdelningar överskrider idag fredag 2021-03-12 totalsumman för erhållna kontantutdelningar för helåret 2020.

Det är inte ens mitten av Mars ännu !!

Det är framförallt mina omfattande investeringar i svenska innehav sedan Mars 2020 som nu slår igenom. Men det går så oerhört mycket snabbare än förväntat.

73 de Northernlightsinvestment  

4 kommentarer:

  1. Grattis till detta trevliga konstaterande. Det är samma sak för mig, vet dock inte exakt när överstigandet inträdde men just nu ser det riktigt bra ut och jag har gått över den höftade prognosen som återfinns i mina mål för 2021 vilket är mycket glädjande!

    Trägen vinner, eller hur NLI?!

    SvaraRadera
  2. Det gör den, trägen. Upplevelsen för mig är nu att Snöbollen avseende utdelning rullar fortare och fortare och tilltar i storlek. Att sedan världens börser och min pensionsfond dagligen står på nya ATH bryr jag mig inte om. Det kan vara 1 år tills nästa gång vi står på ATH igen. Det vet vi inget om.

    Förhoppningsvis påverkas inte utdelningarna av dessa pendlingar. Det är sällsynt att det inträffar, måste till ett Coronavirus för den effekten.

    SvaraRadera
  3. Det var snabbt marcherat. Tänk vilken fin buffert det kommer bli när du går i pension vid 67 års ålder ;-)

    SvaraRadera
  4. Haha...kanske inte 12 år till på Cirkusen. Om jag lever då så skulle det snarare bli investering i en privatjet Gulf Streamliner än HD Fatboy. Eller näää...en Fatboy kan man ha mer kul med.

    Nu har jag fått ett incitament ytterligare. Lilla gumman har börjat prata om, och tagit konkreta steg mot sin FIRE.

    SvaraRadera