tisdag 11 februari 2020

Nobla Amerikaner

I min portfölj finns redan en hel del amerikanska bolag som höjt sin utdelning varje år i minst 25 år (aristokrater) alternativt minst 50 år (kungar).

Ingenting är någonsin helt säkert, men en stabilt växande kontantutdelning under 25 år med relativt sansad utdelningsandel är inte att förakta. Jag plockar nu in ytterligare några stycken för bevakning och utvärdering inför eventuellt inköp:

  • Archer-Daniels-Midland Company (ADM) 
  • Franklin Resources Inc (BEN)
  • Caterpillar Inc (CAT)
  • The Clorox Company (CLX)
  • Federal Realty Investment Trust (FRT)
  • Genuine Parts Company (GPC)
  • Kimberly-Clark Corporation (KMB)
  • Nucor Corporation (NUE)
  • People´s United Financial Inc (PBCT)
  • PepsiCo Inc (PEP)

Är du intresserad av att börja bygga upp en position i värdepapper från USA och Canada rekommenderar jag dig definitivt att skapa ett gratiskonto på Seeking Alpha. Den dagen jag hittade till den sidan underlättades mitt iv som investerare väsentligt.

73 de Northernlightsinvestment

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar