måndag 4 december 2023

Vintersemester

Det är inte ofta. Men ibland händer det att jag drar iväg till Solen mitt i vintern. Senaste gången var för snart 8 år sedan. Min nivå av flygskam är med andra ord löjligt låg.

Läser på en av mina bloggkollegors sida att även Fri2032 lämnar landet en stund för att erhålla Sol ute, sol inne och sol i sinne. Har ingen aning om Vi ska till samma destination, men vem vet. Allt är möjligt. Hur som helst knycker jag bilden av henne bara därför att jag kan 👀.



Northernlights är inte sämre än Fri2032


Det är en bemärkelsedag som ska firas med all-inclusive på lyxigt hotelletablissemang. Eller firas och firas, det blir förhoppningsvis mest bara lugna dagar vid pool och strand läsandes några böcker. Någonstans där känner jag att min nivå av firande ligger i dagsläget.

Hur som helst en mycket märklig känsla för mig att inte behöva tillreda mat till varken frukost, lunch eller middag. Bara gå till dukat bord och sätta sig. Helknäppt.

Så alla mina spännande blogginlägg 👀 om Utdelningar under November månad, Pantsamlandets betydelse för mig genom livet och att jag faktiskt är ensam om att befinna mig på en Wall of Fame får skjutas på framtiden i minst några veckor.



Vi ses när vi råkas // Northernlightsinvestment

16 kommentarer:

  1. Ha vad spännande. hade det varit 1 april så hade jag trott att du skojar med oss :) Åkte också häromdagen till solen. vi kanske ses :) eller rättare sagt...inget lyx här och def inget all .inclusive. Mera hostel och sovsalar ...så risken är nog liten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland händer det. Ja, kanske Vi sågs. Jag vet inte, det var så mycket människor. Vet ju inte ens om du är Man, Kvinna eller Mittemellan ;)

      Radera
  2. Vad härligt det låter! Hoppas att ni får en härlig och avkopplande vistelse! Ta en soltimma för mig också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tog 2 soltimmar för dig. Brun som en pepparkaka säger sambon. Det är alltid så för mig, blir brun direkt.

      Radera
  3. Välförtjänt efter allt du gått igenom. Trevlig semester NLI!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Kalkyl. Men nu är jag tillbaka, dags att räkna in årets sista kontantutdelningar !!

      Radera
  4. Trevligt ni kommer iväg, enjoy!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket. Blev inte Thailand denna gång, endast Gran Canaria.

      Radera
  5. Vad härligt det låter med solsemester denna årstiden. När jag lämnat förvärvsarbetandet på riktigt ska jag planera in någon eller några veckor varje höst. Troligen blir den första resan redan om ett år. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul, hoppas det blir som du tänker !! Några veckor i Solen får det definitivt bli varje vinter när jag har slutat på Cirkusen.

      Radera
  6. Pantsamlande låter spännande! Det kör jag oxå med! Förut var det sambon som fick det och hon kom upp till 18k. Nu är jag änkling och pantsamlandet har numera uppgått till ca 800 kr. Det kallar jag gratisportföljen. //erohT

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har lång historik av pantsamlande, ända från barnsben i området där jag växte upp. Men slösade bort alla pengar på godis :)

      Radera
  7. Härligt! Perfekt tillfälle att starta en ny FIRE-vana där man åker iväg den mörkaste tiden varje år.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan inte annat än hålla med dig. Så får det bli. Vi kanske kan ses någon gång där nere i Solen !!

      Radera
  8. Visst är det helt ljuvligt att komma iväg till lite sol. Sen är det en enorm lyx att inte behöva laga mat. Tror att jag skulle skaffa kock före jag skaffade hemstäd faktiskt. ;-)

    Vi var iaf på samma ö och dessutom där samtidigt! Tänka sig, vi kanske mötte varandra på strandpromenaden utan att veta om det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aldrig skaffa kock före hemstäd. Kockande och bakande är knappt att betrakta som arbete, det är rent nöje oftast. Vardagsmat dessutom, tycker jag är bland det roligaste att fixa. Göra någonting gott med enkla råvaror. Har man färsk hummer och innerfilè av älg till festen så är det knappast svårt eller någon utmaning att få till något.

      Ja vi möttes kanske. Gick ofta där nere vid strandpromenaden, landade vid den där stora klockan/termometern vid gymmet. Tror det var ett gym iaf. 23-27 grader varmt var det hela tiden på termometern.

      Radera